DLVEB deel 32:Impact van de sociale media op einna.

Het zal jullie niet onbekend zijn dat  ik dol ben op de sociale media. Door mijn iPhone zijn mijn activiteiten zelfs enorm toegenomen ( voornamelijk op Twitter). Hij/zij (iPhone) ligt tegenwoordig zelfs tijdens mijn werk te “ratelen” op mijn bureau. Zo langzamerhand sluipt dat er in. En soms (sorry baas) gaat er tijdens werktijd zelfs een tweetje uit. Maar goed, dat is andersom ( privé) ook zullen we maar zeggen dus dat compenseert . 
De impact van mijn enthousiasme voor sociale media is natuurlijk dat ik vele uren achter het scherm(je) zit. Zelfs met deze temperaturen kan ik het niet laten toch ter ontspanning even achter de pc te duiken (klinkt als #plons). Een andere bijkomstigheid is dat ik vele interessante nieuwe mensen uit mijn werkveld en daarbuiten via o.a. mijn weblog en mijn twitteraccount heb ontmoet. Hier , bij mij 1-jarig jubileum heb ik al eens verwezen naar de betekenis van o.a. het bloggen voor mij. Komt nog bij dat ik nu gevraagd ben een blog te gaan schrijven ( BNBibliotheek) over mijn ervaring met betrekking tot een nieuwe service die wij als dommeldal onlangs gestart zijn. Spannend maar keileuk.
Mijn Twitter contacten ( links) en het bezit van de iPhone zijn mijn kennisnet geworden. Lees veel meer vakliteratuur ( was voorheen vooral weggelegd voor de bibliothecarissen onder ons) en blijf op de hoogte van ontwikkelingen. Ik lees veel meer kranten ( iPhone app ). Yoow.
Ik blog en twitter nog steeds op persoonlijke titel met natuurlijk een vleugje bibliotheek. Daar ( bibliotheek 23dingen)is het namelijk ook allemaal begonnen.  En ook al druipt het zweet nu van mijn voorhoofd ( o.a. door het stofzuigen) ik kon het toch even niet laten. #plons

ps. essen2punt0 wees me er onlangs op dat er inmiddels een nieuwe laag is ontstaan op de bibliotheek werkvloer: medewerkers die zich bezighouden met de sociale media. En zo is het maar net.

4 antwoorden op “DLVEB deel 32:Impact van de sociale media op einna.”

  1. Wij hebben elkaar op dat vlak wel gevonden toch? Maar niet iedereen hoeft tot de laag te behoren. Ieder zijn specialisme. Maar wel openstaan voor en uitdragen naar de klant ! Heb overigens gisteren mijn twitterachterban ingeschakeld om een vraag van een klant snel te kunnen beantwoorden. En…… Gelukt. Voordat klant de bieb uit was. Geweldig! Nu maar eens aan de org. Laten zien wat de mogelijkheden zijn.

    ps had het antwoord verdorie eigenlijk wel zelf moeten weten 🙁

  2. En nu maar hopen dat die nieuwe laag zich snel gaat uitbreiden! Aan mij zal het niet liggen 🙂

  3. Thanks Edwin. Altijd leuk als je zo’n ( enthousiaste) reactie achter laat. Voort! #plons ( o nee, zit in de uitleen).

  4. Mooi om te lezen. En die laag vind ik persoonlijk toch een hele prettige. Laagdrempelig en open, delend en vrolijk…en zichtbaar vooral. Just my cup of tea 🙂

    Voort!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.