“Crowdsourcing Son en Breugel”.

Sinds januari van dit jaar maak ik deel uit van de projectgroep “Son en Breugel 2012- een jaar lang in beeld”. Het project is een initiatief van het Stakenburgfonds, dat dit jaar 20 jaar bestaat. Omdat er al ongeveer 60 jaar geen daadwerkelijke geschiedschrijving meer is gedaan die voor alle inwoners toegankelijk is, ontstond het idee om een boek en een site in het leven te roepen met gebruik making van social media. Alle inwoners van Son en Breugel kunnen nu een bijdrage leveren aan deze interactieve website: Sonenbreugel2012. . Rechtstreeks via tweets met de hashtag #senb, het uploaden van foto’s, het aanleveren van verhalen. De bedoeling is een site voor en door de inwoners van Son en Breugel.

Daarnaast is er een permanente webcam op het gemeentehuis geplaatst die de activiteiten op het plein ervoor registreert en als achtergrond dient voor de site.

De site dient als basis voor een in 2013 uit te geven boek. Lokale talenten zoals ( amateur-) fotografen en tekstschrijvers ( auteurs) en DTP-ers zijn gevraagd hun diensten ( tegen een kleine vergoeding) beschikbaar te stellen.

Een soort van ” crowdsourcing “Son en Breugel zullen we maar zeggen.

Het is een project dat moet groeien. Via de lokale pers, brieven aan verenigingen en organisaties en via social media wordt de site onder de aandacht van de bevolking gebracht.
Ook met betrekking tot de vorm en inhoud van het boek worden er momenteel ideeën geventileerd en besproken met betrokkenen.

Al met al een leuk en interessant lokaal project waaraan ik met veel plezier een bijdrage lever. En waarvan ik hoop dat het een doorslaand succes wordt. Een beetje extra promotie via mijn blog ( en mijn overige social media kanalen) kan daarbij geen kwaad lijkt mij. Bij deze.

;

Twitter Email Linkedin Facebook Pinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Social links powered by Ecreative Internet Marketing