Een redelijk ( relatief) rustige tijd is afgesloten. En dan reken ik de periode van de digitale dagen voor het gemak niet mee. De deadline voor het activiteitenprogramma voor de 1e helft van 2010 is in zicht. Nou hoef ik geen peentjes te zweten, maar de puntjes moeten nog op de i. En dat vóór 25 november. Geen punt als je fulltime werkt en voor 100% backoffice taken hebt. Maar dat is niet het geval.
Vitrinekasten moeten gevuld, exposities vastgelegd en lezingen definitief gepland. Mijn lijstje is zo goed als gevuld.
Je moet er wel iets voor doen. Jaarlijks fiets ik in mijn dorp de Atelierroute. Een uitstekende mogelijkheid om exposanten te ontmoeten, hun werk te aanschouwen en hun de vraag voor te leggen of ze bereid zijn tot…enz. En nog lekker gezond ook ( ook voor mijn partner overigens die ieder jaar gestaag in de zin van zoetjes/ ijverig, zonder onkostendeclaraties maar met een pilsje eindigend op het terras, mee fietst). Dus die vitrines en de overige expo’s zijn het punt nog niet zo.
Sprekers bedenken is wat meer arbeidsintensief. Er moeten o.a. themá’s bedacht ( los van de landelijke evenementen), er moet afgestemd worden binnen de 4 vestigingen, gecommuniceerd, budgetten bewaakt en er moet output gegenereerd worden. Liefst vóór 25 november maar als het kan eerder. En uiteindelijk rolt er een mooi totaal activiteiten programma uit.
Dus nog even doorbijten. Die puntjes komen wel. Na na lang zwoegen is het goed rusten.
Vandaag weinig punten gescoord. Ik bedoel bezoekers. Toch maar iets meer aan “branding” gaan doen. Of gewoon afwachten?